RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN

RAKYAT DIDAHULUKAN,  PENCAPAIAN DIUTAMAKAN
TANGGUNGJAWAB DI DEWAN UNDANGAN NEGERI SELANGOR

KENANGAN ABADI...

Tuesday, December 15, 2009

Khalid Ingat Ini Republic Of Selangor..??

Alangkah DANGKALnya cara pemikiran Khalid Ibrahim selepas diTEGUR oleh baginda Sultan Selangor beberapa hari yang lepas…..

Kini dilihat seperti MB Selangor mahu melahirkan satu lagi isu baru untuk terus berpolitik dan tidak memperdulikan terguran Sultan yang bertitah “Jangan lebihkan agenda politik berbanding pembangunan rakyat”

Apakah tujuan sebenar Khalid membuat kenyataan bahawa Selangor boleh memilih untuk mengadakan PRU yang berasingan dan TIDAK mahu mengikut PRU yang ditetapkan oleh kerajaan pusat..? Disini juga terbukti Khalid enggan menghormati satu lagi teguran baginda Sultan yang mahukan “kerajaan negeri bekerjasama dengan kerajaan pusat”

Sudah pasti Khalid sedia maklum bahawa untuk mengadakan pilihanraya negeri beliau perlulah terlebih dahulu mendapat PERKENAN DYMM Sultan dimana prosesnya bermula dengan pembubaran DUN dan disudahi dengan proses pemilihan yang dijalankan secara pengundian oleh rakyat negeri ini…

Sejarah membuktikan semenjak akhir akhir ini apabila diadakan pilihanraya kecil dimana mana DUN ataupun Parlimen, sudah pasti keadaan menjadi panas dan tegang kerana jentera kerja parti yang bertanding dari seluruh negara akan berkampung disana. Ketika itu tumpuan sememangnya kepada soal keselamatan dan kententeraman awam.

Bagaimanakah sekiranya nanti jika negeri Selangor memilih untuk mengadakan pilihanraya DUN berasingan dari PRU yang ditetapkan oleh kerajaan pusat..? Sudah tentulah penyokong-penyokong Pakatan Pembangkang dari seluruh negara akan membanjiri negeri Selangor Darul Ehsan, maka akan timbullah pula masalah untuk menjaga keamanan di 56 kawasan…, ini akan menyusahkan pihak keselamatan..!

Khalid Ibrahim tak perlulah melahirkan satu demi satu isu untuk membawa media mengajak pihak kerajaan BN melayan karenah mereka.

Selepas isu BTN, kini mahu dimainkan pula isu PRU berasingan. Khalid perlu sedar bahawa kata putus masih ditangan DYMM Baginda Sultan, maka janganlah mahu dijadikan Selangor Darul Ehsan ini bertukar kepada Republic of Selangor..!

6 comments:

  1. salam

    kalu khalid nak buat elction sendiri, asing2 kononnya... pakai lah duit sendiri....mana dia nak cekau...... walhal la ni selangor dah nak bangkrap.......

    ish ish makin lama makin kalut.... dan makin mengarut2....

    ReplyDelete
  2. salam Y.B

    pertama kali singgah .. tahniah atas prinsip Y.B yang tegas demi Alif Ba Ta . Agama, Bangsa,Tanah air

    dhomnirhahs

    ReplyDelete
  3. Salam sejahtera YB,

    Saya rasa mungkin Tan Sri Khalid melihat kepada Sarawak yang mengadakan PRU Negeri berasingan waktunya jika dibandingkan dengan negeri-negeri yang ada di Semenanjung dan juga Sabah. Jika begitu kiranya, hendaklah Tan Sri Khalid selalu belajar sehingga faham akan sejarah pilihanraya di negara kita dan sejarah Malaysia sejak dari awal penubuhannya lagi secara menyeluruh.

    Kepada YB jika tidak keberatan saya ingin memohon jasa baik YB Badrul sekiranya bolehlah memanjang hasrat saya agar disampaikan kepada Ahli Parlimen Pasir Mas Kelantan iaitu YB Datuk Paduka Ibrahim Ali selaku Presiden PERKASA(Pertubuhan kaum Peribumi Malaysia) untuk membuka keahlian PERKASA kepada rakyat Sarawak juga, jika boleh.

    Saya dapat tahu PERKASA telahpun membuka cawangannya di negeri Sabah baru-baru ini. Jadi saya rasa tidak menjadi masalah sekiranya kami rakyat Sarawak juga boleh diterima untuk menjadi sebahagian daripada ahlinya demi kepentingan kaum Bumiputera di negara ini.

    Melihat situasi yang agak mencemaskan pada masa ini, dimana apabila soal 'ketuanan Melayu' sering dibangkitkan oleh kaum bukan Bumiputera di negara ini tambahan lagi terdapat adanya sebilangan kecil kaum Bumiputera sendiri menjadi dalang dalam perkara ini, maka saya merasa perlunya kami sebagai kaum Bumiputera di Sarawak selain Melayu Sarawak harus bergabung didalam satu pertubuhan dengan kaum Melayu di Semenanjung bagi memperkuatkan penguasaan kepimpinan Bumiputera secara keseluruhannya di Malaysia ini.

    Setakat ini saja dapat saya jelas serba sedikit tentang hasrat saya itu YB.

    Terima Kasih.

    ReplyDelete
  4. http://pkrpasdap.blogspot.com

    Khalid merasakan dia tak lama lagi akan jadi arwah sebagai Menteri Besar...

    ReplyDelete
  5. ni lg 1 masalah.ape lg la si kaki dangdut ni nk bising.dh la lopong je memanjang.dh la kuar parti.lancau la lu kaki dangdut

    ReplyDelete
  6. salam.....

    menjadi MB tentulah terlalu rapat hubungannya
    dengan baginda sultan...apa yg dititah nampaknya
    masuk telinga kiri keluar telinga kanan sahaja..

    ikut perkiraan hampir kepada derhaka kepada
    baginda sultan...tak ikut kata!

    ReplyDelete